jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 18 maj 2012

Av Jenny och Jon Sjöberg - 18 maj 2012 18:15


Vi köpte med ett par baguetter från Skövde och for iväg till Silverfallet och de fina omgivningarna för en liten picknick. Det här är ett mycket populärt utflyktsmål. Vattenfallet är allt som allt 60 meter brant, och brant är det även här och var på sina ställen för besökarna. Det är inte det lättaste att ta sig fram... speciellt inte med en förflyttad tyngdpunkt och med en viss framtunghet. Men det är väldigt vackert och nu grönskar det fantastiskt tjusigt!

Nalle trivdes jättebra vid fallen och tidigare under Jons linsundersökning så gick jag och Nalle omkring i centrum. En 50-minuters stadspromenad gjorde honom gott! Vi gick i parken, vi gick in i Resecentrum, var på torget, satt på en bänk och tittade på människor och trafik... Han är helt utslagen nu, stackarn!

Här kommer några bilder från vattenfallen, som nu är extrautrustade med konstverk här och var. Om ni vill se bilderna större så är det bara att klicka på dem. /Jenny



 

 

 

  

Av Jenny och Jon Sjöberg - 18 maj 2012 17:15

Idag var jag på synundersökning hos Synsam i Skövde. Allt såg bra ut (förutom synen då kanske...), så jag fick ut tio par endagarslinser av de nya DAILIES TOTAL1, som jag ska testa åt Smartson.

Hos optikern fick jag ett extra par för själva synundersökningen, och de tänker jag behålla insatta hela dagen. Nu har det gått några timmar, och fortfarande känns det bra. Vissa linser som jag provat förut har skavt så fort jag satt in dem, och andra har känts torra och hårda efter bara ett litet tag, särskilt när jag suttit framför datorn en längre stund. Och nu ska jag göra just det, så vi får väl se hur det går... Än så länge är jag i alla fall positiv till dessa linser. /Jon


Av Jenny och Jon Sjöberg - 18 maj 2012 09:45

Från köket till datarummet där jag satt hördes en hostning, som om någon satt i halsen. Jag ropade till Jon vid frukostbordet och hörde hur det gick. Jag fick svar att han nästan satt gröten i halsen, men att det inte var någon fara. Några minuter senare gick jag till köket för att se honom hålla på att torka bord, glasögon, bananer - ja, nästan allt inom en meter framför honom!



Jag hann ta en bild på en del av grötförödelsen...


Han kunde inte riktigt heller förklara vad som hänt och jag är glad att jag inte satt framför honom just då. Man ska alltså inte äta gröt. Det måste väl bli lärdomen. Eller...? Sedan sa han visst något om att någon som snart ska fylla 25 borde ju kunna äta. 25!?!? Förnekelse. 35 är det på onsdag senast jag kollade. Men namnsdag har han idag, det är vi överens om. Jon kallades länge för just Erik innan hans föräldrar ändrade sig. Men idag får han nog gå under namnet Sölpelle.


På tal om idag då. Vi lämnar hemmet igen. Himla flängande här. Men Jon har tid för linsundersökning hos Synsam i Skövde för han har ju blivit utvald som testpilot åt Smartson. Gratis undersökning och gratis linstest - det kan vi ju inte missa. Efter det får vi se vad vi hittar på. Det får väl bli vädret som avgör... /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 18 maj 2012 09:29

Det kändes som nyss vi fick reda på att DollarStore ska öppna i Skövde - men nästa helg är det dags!

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards