jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 16 maj 2012

Av Jenny och Jon Sjöberg - 16 maj 2012 17:30

Att ta blodproven som barnmorskan ville hanns inte med igår för provtagningen stängde. Så nu har jag lämnat tre rör idag istället. Dock inte sänkan för det måste gå via doktor, lika dumt som att barnmorskan på förlossningen på KSS berättade att de inte får skylta från vägen till förlossningen...


I söndags lämnade jag två rör från den högra armen och det gick bra, men när kvinnan på Vårdcentralen, som skulle ta prov idag, såg hur jag såg ut på den armen testade hon först den vänstra och det kom ingenting. Fastän hon grävde lite med nålen... Det fick bli den högra igen, då gick det bättre. Men det är ganska ömt i drickarmen nu. ;)


Och på tal om ömt så är det ömt under revbenen forfarande också, ibland känns det värre.. Skulle ju inte ha något emot att det släppte snart. Nu känner jag mig i alla fall feberfri. Fast jag har inte kollat tempen och det kan ju ha något att göra med att jag äter Alvedon... Här låtsas vi bara lite som om det regnar. ;)


Men nu startar vår långhelg som pågår tills på söndag vid lunchtid då Jon måste iväg på utbildningen i Stockholm. Ganska taskig tajming på den nu... Tills dess får vi se vad vi (läs jag) orkar med. Det är marknad i Hjo imorgon om vi vill och har lust. Resten av den här dagen får bli lugn, tänkte börja med att streama senaste avsnittet av Morgan och Ola-Conny som vi missade och i söndags började vi se på första Sherlock Holmes-filmen - kanske skulle göra ett fjärde försök att se klart den idag.


Hoppas att ni har det mycket, mycket roligare än så här! /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards