jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 6 mars 2012

Av Jenny och Jon Sjöberg - 6 mars 2012 13:45

Gårdagen gick ganska fort och visst var det lite trist att inte Jon kom hem (bortrest med jobbet), men det gick bra. På eftermiddagen hämtade jag upp cykeln ur källaren och tog en tur med Nalle. Han har mycket energi och kräver sin del av motion för kropp och huvud. Just cykla har vi inte gjort på länge och det blev ett bra sätt att variera rastningen på. Han var lugn hela eftermiddagen och kvällen sen. Och jag vaknade med träningsvärk...

Det var lite segt att ta ut honom vid halv fem imorse men jag la mig och sov vidare när han fått mat och medicin. Och det gjorde han också... Vi har ju dessutom tur med vädret. Torrt och soligt - perfekt! Så skönt att snön nästan försvunnit helt. Hoppas att de kommer och sopar upp allt grus snart också...

Men igår morse kräktes jag igen, och det var faktiskt en hel vecka sedan sist. Men den här gången är jag helt övertygad om att det var stressrelaterat. Jon som skulle resa bort, morfar som ligger för döden...

Jag har pratat med mamma som är inne hos morfar och vakar. Nu är hans andning annorlunda och det kan tyda på att slutet är nära och vi skulle höras av. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 6 mars 2012 13:30

För ett tag sedan fick jag en förfrågan från Vi med djur om ifall Nalle ville ha en blogg hos dem. Det lät som ett intressant förslag så jag tackade ja. Givetvis kommer vi att fortsätta att skriva om Nalle här också, men den bloggen blir bara inriktad på honom.

Besök gärna Nalles blogg här: http://nallesblogg.vimeddjur.se/ /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 6 mars 2012 13:15

Jag fick ett mejl om att det var dags för mig att beställa från Goodiebag.nu. Den här gången var det produkter från Wella som inbjudningen gällde.

Idag fick jag två produkter från Wella Pro Series: Max Hold hairspray och Air Mousse Volume. Och ännu roligare var att det inte var några små provflaskor som kom - utan fullstora flaskor! Moussen ska bli jättespännande att testa. Med hårprodukterna fick jag också tidningen Posh. /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards