jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 8 februari 2012

Av Jenny och Jon Sjöberg - 8 februari 2012 19:00

Nu sitter armbanden Sea-band på mina handleder och jag har inte spytt än. Hoppas verkligen att det här kommer att fungera. Men det känns lite halvflummigt: att plastknappar på varje handled ska lindra illamåendet (och min mamma är utbildad healer!, jag borde väl ha större tilltro till alternativmedicin).

Men det står att de är kliniskt bevisade och "kan lindra". Jag är då villig att testa i alla fall för jag är så uppless på det här och går in med ett öppet sinne! Och att ligga på spikmatta är något som jag gör och gillar, även om det var ett tag sedan nu.

Genom att hitta P6-punkten (vi som fortfarande letar efter g-punkten...) på handlederna och placera armbandens plastkula mot den punkten ska akupressur-armbanden börja ge effekt inom 2-5 minuter. Jag vet inte om jag kan säga att jag känner av något eller inte, förutom trycket då, men jag hoppas massor! 

Håll tummarna för mig nu allesammans så vi kan återkomma med en massa dessertinlägg på bloggen igen. ;) /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 8 februari 2012 09:00

Nu har jag blivit uppringd av en barnmorska och jag förklarade mina besvär (att de oftast stod mig upp i halsen, hahaha). Och även om de är påfrestande är de till stor del ändå "normala". Men besvären kan också förvärras av stress och hela den här matfrågan och sömnbrist har ju känts lite stressande måste jag erkänna.

Hon sa något som lugnade mig: "Har man utgifter har man tillräckligt med inkomster" och syftade på kräkningarna. Det lät som något hon sagt många gånger förut fast det kändes bra att höra. Då får jag väl utgå ifrån att babyn får sitt och försöka lugna mig och hoppas att det blir bättre. Snart.

Som ni läsare har nämnt här på bloggen också, tog hon upp Postafen och även armbanden Sea-band mot illamående. Inget skulle vara farligt och kanske skulle det hjälpa. Jag är inte särskilt förtjust i att ta piller, nu äter jag i och för sig folsyra men de är så små... Armbanden är baserade på akupressur, men i Fagersanna finns det inget apotek alls så vi får se vad vi får tag i. /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards