jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 10 september 2011

Av Jenny och Jon Sjöberg - 10 september 2011 22:30

Kvällspromenaden är avklarad. Det började regna - inte alls överraskande. Vi såg en grävling - det var däremot mycket överraskande. Trodde först att det var en tjock katt som kom emot oss där på vägen...

Men nu drar vi oss tillbaka. Det blev en lång dag och vi gick ju ut lite tuffare än vanligt där imorse med joggingloppet. Ska bli skönt att komma i säng. Till imorgon ställer vi ingen alarmklocka. Godnatt och sov så gott!

       


Av Jenny och Jon Sjöberg - 10 september 2011 19:38

 

Jag läste igenom de praktiska upplysningarna och följde länken jag fått via mejl och gav mitt omdöme om de båda påsarnas innehåll. Jag fyllde till och med upp karaffen med vatten för att dricka mellan smakningarna. Seriöst värre det här!

Nu kan jag äta godisen som jag fick för besväret med gott samvete! Hoppas att jag får vara med fler gånger. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 10 september 2011 13:00

Vi orkade jogga oss runt alla de 5 kilometrarna - tjoho! Och det gick faktiskt riktigt bra. Vi hade ingen jättefart, joggat på snabbare tider innan, och sedan var det lite trångt att ta sig fram här och var men det var skoj. 

Vi valde att inte alls tränga oss fram i starten då vi ändå såg oss som chanslösa till någon framstående tid. Vi joggade också tillsammans - och jag tog även några bilder under joggingturen!

  

Efter uppvärmning, för de som ville, gick startskottet klockan tio och stadsloppet gick runt om i Skövde. Funktionärer stod placerade längs sträckan och visade vägen. Men i början var det som sagt lite trångt när alla skulle komma iväg.

Det som ändå var bäst var att jag slapp den där otäcka magvärken som jag ibland fått när jag joggat, även om det var länge sedan som den var som värst nu. Inte heller minsta antydan till håll och de nya jogginskorna, Adidas Assertion Stabilty, är så sköna att jogga i. Kanske är det tack vare dem som ryggen känns mycket, mycket bättre nu!

  

Det var faktiskt riktigt roligt att jogga ett lopp. Sluttiden hade vi väl kunnat putsa något, men vi trodde nog att det skulle vara tuffare. Som vi förstod de preliminära resultatlistorna så kom vi i mål på ca 27.45, ca 10 min efter första mannen i mål, vilket gav Jon 116:e plats i herrklassen. Jag fick 24:e tid i damklassen, ca 8 min efter första damen. (Resultatlistan finns här om någon vill läsa.) Det får vi väl vara nöjda med för vi är ju bara ett par glada motionärer som faktiskt orkade jogga hela sträckan - och tog oss i mål! /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards