jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 23 juni 2011

Av Jenny och Jon Sjöberg - 23 juni 2011 20:44

Att jag ska se så bra! Att vissa saker ska fastna så bra! Att vissa saker ska bli som en tvångstanke!

Dagens fixa idé drabbade mig redan i en utav rondellerna på väg in till Skövde. På en stor skylt kunde jag läsa: " L Y X S H A K E ".  Och det kunde jag inte släppa. När vi pantade burkar - lyxshake - när vi var på Gina Tricot - lyxshake - när vi var på H&M, Cubus, Cassels, Clas Ohlson - lyxshake - när vi handlade jordgubbar - lyxshake - och framför allt när vi (till slut) var på MAX och handlade...

L Y X S H A K E med banana split-smak.

Dagens läxa: lämna läsandet av skyltar i trafiken till chauffören... Men om någon undrar - JA! Den, LYXSHAKEN alltså, var underbart god! /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 23 juni 2011 20:26

Krånglet med våra datorer fortsätter... Vi får det inte att fungera när vi kör båda datorerna samtidigt, varav den ena trådlöst. Det hänger sig HELA tiden - och jag tål inte när saker och ting inte fungerar!!!

När vi kopplar bort routern fungerar det bäst, men då har vi ju ingen nätverksåtkomst på laptopen. Och jag vill gärna ha en dator i knät framför teven - annars sitter jag inte där och har tv-mys med Jon någon längre stund...

I eftermiddag var vi till Clas Ohlson och köpte en nätverkskabel på 15 meter för att istället testa att köra båda datorerna med sladd. Först testade vi med den router som man både kan köra med sladd och trådlöst - och det fungerade inte. Istället testar vi en annan router som inte alls går att köra trådlöst. Vi håller tummarna för att det ska fungera bättre - och för att ingen ska snubbla på all sladd som ligger och dräller här...

 

Det blev två saker till inhandlat på Clas Ohlson: en jordgubbsdelare och en vattenkanna.

Jordgubbsdelaren, med söt form av jordgubb, kostade 29 kr. Inte alls olikt min idé att skära gubbarna med äggskäraren. Visste väl att jag skulle sålt den idén till någon för länge sedan - attans!

På sistone har jag nästan fått mest motion genom att springa fram och tillbaka mellan kranen och växterna när jag ska vattna. Men nu får det vara nog! 39 kr för en vattenkanna och mindre spring för mig. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 23 juni 2011 20:21

På halva priset-rean på Gina Tricot fyndade jag dessa tre plagg.

Svala och mjuka caprijeans, färgstark pikéklänning och en gul t-shirt med texten "Tomorrow" skrivet med blommiga bokstäver. Priset för alltsammans blev 324 kr - som hittat!

Och jag som skulle hitta joggingskor... /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 23 juni 2011 20:17

Vi är knappast ensamma om att vilja ha jordgubbar till midsommar. Det var lååång kö på ICA Maxi i Skövde fram till härligheten...

Av Jenny och Jon Sjöberg - 23 juni 2011 14:00

... tvätta lite då. Släpade ner all tvätt i tvättstugan och möttes av en bränd stank och fönstret öppet för vädring. Dåliga tecken. Jag laddade maskinerna och tänkte starta, men maskinerna var strömlösa. Typiskt. Gick tillbaka och ringde för att felanmäla. Telefonsvarare, datasystem som låg nere och det ena med det andra.

Återvände till tvättstugan. Då var fastighetskötaren redan där.

Jag utbrister:

"Det gick fort!"

Fastighetsskötaren svarar:

"Det här fick jag reda på igår."

Då kanske det inte var så snabbt ändå...

Men problemet blev löst utan att hela min tvättid hann gå - skönt det. Visserligen fungerar inte torkskåpet, men huvudsaken är att tvätten i alla fall blir tvättad. /Jenny

Torkskåpet var den felande länken...

Av Jenny och Jon Sjöberg - 23 juni 2011 13:35

Min tränings t-shirt från Asics från kampanjen tillsammans med Leksands knäckebröd kom idag. Riktigt fin - och gratis! Lite stor i storleken kanske, men så var det unisex storlekar. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 23 juni 2011 13:22

  

Imorgon har vår omröstning här till vänster med frågan om var i landet våra läsare bor legat ute en månad och då gör vi en sammanfattning. Hittills har 60 personer berättat var de hör hemma. Har du ännu inte röstat så gör gärna det nu. I vissa landskap har vi tydligen inga läsare alls...

 

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards