jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 9 maj 2011

Av Jenny och Jon Sjöberg - 9 maj 2011 13:23

På förmiddagen traskade jag och Nalle ut på den lite längre rundan över Altorp. Där får man en fin utsikt över Fagersanna och Örlen. Det finns många fina vägar att gå häromkring.

 

Det var redan varmt och Nalle svalkade sig i en bäck innan vi fortsatte hemåt. Jag letade fästingar på honom när vi kom tillbaka men hittade inte en enda. Han har inte haft en fästing på flera dagar nu och det känns verkligen bra!

Vår väg korsades av en huggorm men jag såg den i tid. Jag har stor respekt för just huggormar men ville självklart fotografera den. Jag knöt fast Nalle på behörigt avstånd och smög mig fram. Den här gången gick det bättre än förra året då en orm gjorde utfall mot mig. Det gjorde mig ganska knäsvag.

Denna gång höll jag mig lagom nära, och inte framför den... /Jenny


Av Jenny och Jon Sjöberg - 9 maj 2011 09:00

Mina växter växer verkligen så det knakar och det har åter blivit dags att plantera om tomaterna. Fattar inte hur många säckar jord som jag har gjort av med redan!

Jag hittade några glaskrukor i brunt glas till bra pris som jag ska testa hur plantorna trivs i.

Ja, nu är det ganska trångt och alla plantor är inte omplanterade än. Om det är någon som vill ha en planta eller flera så säg bara till, för vi får snart inte plats här. Så här ser det ut i några utav våra fönster, och på TV-bordet nu...

Det är grönt och fint men snart ser vi inte ut...

Och vet ni vad, nu blommar tomaterna! /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards