jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 31 mars 2011

Resan till Falkenberg

Av Jenny och Jon Sjöberg - 31 mars 2011 07:55

Tidigt igår morse startade den sedan länge planerade resan till Ullared med övernattning på Hotell Strandbaden (tidigare Elite). Hela sällskapet stannade till vid Isaberg och åt lite matsäck innan resan fortsatte. Sitta där och äta äggmackor när man kan vara på Gekås och shoppa?!

När Nalle var välrastad rusade jag efter de andra in i varuhuset. Förvånades över att det faktiskt var mycket folk så här mitt i veckan under "lågsäsong". Men det stod flera bussar på parkeringen.

Herrarna i sällskapet, om man bortser från Jon, var väl de som var minst intresserade av att knalla omkring i varuhuset. Men några ska ju vara bänkvärmare också...

I utgången, hos väktarna, hämtade Jon ut en rullstol så att han något smidigare kunde ta sig runt.

När vi hittat allt och lite till och kunde ha hittat ännu mer lämnade vi Ullared och begav oss istället mot Falkenberg. I centrum åt vi lunch, några åt kinamat och några pizza. Alla var nöjda!

Jag fick för mig att köpa trisslotter på Pressbyrån i väntan på att alla skulle bli färdiga. Och fick visa leg!!! Andra gången på kort tid nu, sist var det på Systemet. För att köpa lotter måste man vara 18 år - det är elva år sedan jag fyllde 18. Hur gammal ser jag ut att vara egentligen...?

Sedan var det dags för incheckning på hotellet, som inte längre är en del av Elitekedjan. Även om alla bevis inte är helt bortsopade än.

Jag och Jon, och Nalle också för den delen, har bott på det här hotellet flera gånger. Vi tycker att hotellet är underbart men miljön omkring är ändå bäst. På andra sidan om hotellet ligger den långa vackra Skrea strand.

Och i samma byggnad som hotellet ligger Klitterbadet. Och vad passar bättre efter en lång resa och shopping än lite spaliknande upplevelser. På med nya bikinin! Vi bubblade i poolen...

Vi njöt på de härliga uppvärmda stenstolarna. Det här är obeskrivligt skönt!

Vi var också in en sväng i ångbastun...

Det var verkligen skönt att slappna av i kropp och själ efter den långa dagen.

I natt har vi sovit så där. Jon har haft problem att sova med aircast-skyddet på. Han beskrev det som att försöka sova med hälen på en kniv... Men jag och Nalle har sovit och vid sextiden var vi ut en sväng. Nu väntar en god hotellfrukost med den ljuvliga utsikten från restaurangen. Tyvärr ser det mulet ut och regn verkar vara på väg... Men vi kan ju alltid åka och shoppa igen! /Jenny

Margoth Östman

31 mars 2011 11:58

Ja,ni kan ju inte säga : Att vi hade iaf tur med vädret.Nu ska Putte köra upp till Gåkå:s,vi har 3 st som fyller år 2 st idag Vincent 4 år o Milton 6 år och deras pappa Pelle som fyller 37 år i morgon.Putte ska försöka hitta något till pojkarna och det är nog inte så svårt.vi kollade webbkameran och det ser lugnt ut där idag.skickade bud med honom att köpa engångs rakhyvlar och fläsksvålar till gubben.Det var synd om Jon som inte fick en gohärlig natt på Stradbaden.

31 mars 2011 12:22

Trodde att vi kommit överens om att du skulle fixa fint väder åt oss när vi kom hit...? ;)

Och dessa fiskmåsar - hur står ni ut?!

På tal om fiska, så hade Jon och Folke tänkt göra det men vädret kom emellan. Nu vilar vi (foten...) på rummet i väntan på nya äventyr!

Hoppas att det blir några fina presenter - men som du skriver, det är nog inte svårt att hitta. Finns ju en hel del.

Ha det så bra!

Lotta

31 mars 2011 22:18

Det var ganska länge sedan jag fick visa leg...hm...för mig är det nog nästan åt andra hållet; man blir jagad av hysteriska pensionärer som vill ha en med i PRO´s bowlingteam eller som lottförsäljare på PRO-danserna. Eller så. Förresten gillade jag bilden från ångbastun, haha =)

1 april 2011 18:01

Jag är glad över att jag hade leg med mig. Hade ju blivit pinsamt om jag inte fått köpa trisslotter...

Inte ser du gammal ut! PRO-folket ser säkert det dåligt. De brukar göra det.

Trevlig kväll! /Jenny

Annika

1 april 2011 22:41

Så trevligt & lyxigt med en Hotellvistelse..Hoppas ni har njutit av allt och av att umgåtts med varandra.. Det är ni verkligen värda.. Kramen !!

2 april 2011 06:51

Vi försökte njuta så mycket som möjligt. Jons fot och vädret hade vi kanske inte på vår sida hela tiden, men man kan ju inte få allt.

Det var verkligen skönt att den här lilla resan blev av. Var mycket tveksamma där ett tag... Nu har vi fått många nya fina minnen.

Hoppas att du får en härlig lördag! /Jenny