jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 14 mars 2011

Av Jenny och Jon Sjöberg - 14 mars 2011 22:09

Jahaja, då var vi strömlösa. Datorn är utslagen, får väl vara glada över att kyl och frys har ström. Hoppas att det snart löser sig...

Av Jenny och Jon Sjöberg - 14 mars 2011 21:01

Under dagen har jag roat mig med att leka med designen på bloggen. Tycker att det är skoj, även om det tar lite tid när jag inte är så där värst van.

Jag bytte bland annat bloggens header. Tyckte att den gamla headern var alldeles för vintrig, nu när det våras här och var.

I den nya headern utgick jag ifrån ett foto från underbara Skrea strand i fina Falkenberg som jag hittade i vårt stora fotoarkiv.

Så här såg bilden ut innan jag började leka med den, och efter när det var klart:

 

Viss skillnad blev det, och hur häftigt vore det inte med lila vatten? /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 14 mars 2011 17:10

För första gången i hela mitt långa glasögonormsliv har jag beställt endagarslinser på nätet. Närmare bestämt via Shopping4net.se, som har ett brett sortiment av olika typer av linser, dessutom till hyfsade priser.

Valet föll på Bausch & Lombs SofLens daily disposable, mest kanske av sentimentala skäl. Bausch & Lomb var faktiskt det första linsmärket jag började använda, för lääänge sedan, när det bara fanns månadslinser. Jag gillade dem väldigt mycket, så varför skulle jag inte gilla dessa? tänkte jag och klickade hem 2 x 30 st linser.

Och jag hade rätt. De satt som en dröm! Timme ut och timme in, utan att skava eller kännas torra.

Jag satt framför datorn och glodde länge på skärmen (annars ett bra sätt att få torra ögon oavsett om man är linsbärare eller ej) och gjorde sedan "duschtestet" - utan att de trillade ut och försvann ned till Pennywise domäner...

Till slut hade jag glömt att de satt inne, och famlade vanemässigt efter glasögonen när jag skulle dra på mig en tröja. Så ska linser vara!

Innan dessa endagslinser hade jag Focus Dalies från Ciba Vision, men de passade inte mig. De skavde nästan omgående, och blev torra jättefort. Men ögon är ju olika.

Tilläggas bör att man givetvis kollar sina ögon regelbundet hos en legitimerad optiker och har ett aktuellt linsrecept innan man beställer linser via nätet. Vi ses! /Jon




Av Jenny och Jon Sjöberg - 14 mars 2011 11:18

Idag är det mulet och dimmigt ute, till och med Nalle gäspade åt dagens väder. Men vad passade då bättre än ännu ett vårtecken!

Jag stod på vägen utanför mammas hus och pratade med henne. Hon stod på trappen till huset när hon plötsligt skriker ut, och får både mig och Nalle att hoppa till: "Snödroppar!!!"

Och visst stämde det. I rabatten, och därikring hade små vackra vita blommor kämpat sig upp.

Ännu ett glatt besked, nu känns det verkligen som vi kommer närmare och närmare lite varmare dagar, även om vädret inte är något att kvittra över just idag. /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards