jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg under december 2010

Av Jenny och Jon Sjöberg - 2 december 2010 14:13

Idag har jag varit uppe sedan kvart över fyra och suttit till och från med tävlingar. Trodde aldrig att det här med julkalendrar var så stort!

Sedan är det ju tider att passa: när ledtrådarna till var mandeln finns, julklappjakt och så vidare...

Det var verkligen en välbehövd sockerchock som pappa kom förbi med mitt i alltsammans. Men påminner inte Tomten lite om den man ska leta efter hos Game...? /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 1 december 2010 14:50

Nu har småfåglarna hittat till fågelmataren med sugpropp. Och det är full aktivitet på dem! Inte konstigt så kallt som det är här.

I Västergötland har det varit kallast i landet det senaste dygnet och Tidaholm hade fått mest snö - som förbytt.

Jag skämmer bort fåglarna med solrosfrön och ost så de fortsätter nog att komma. För kallt är det fortfarande. Och ut ska jag nu... Brrr! /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 1 december 2010 07:30

Sophie Kinsella är en utav mina favoritförfattare och jag har läst många utav hennes böcker. Shopaholic-serien är underbar men bäst är ändå Mina hemligheter - så fruktansvärt rolig!

Nu har jag just läst ut Mitt nya jag från 2008. Den handlar om Lexi Smart som tappar minnet efter en bilolycka. De senaste tre åren utav hennes liv försvinner och under de åren har det hänt otroligt mycket i hennes liv. Hon är chef för avdelningen som hon jobbade på, hon har bantat bort flera kilo, opererat sig, gift sig med en snygg miljonär och bor i en fantastisk lägenhet. Men hur perfekt är hennes liv egentligen...? Allt eftersom jag läser får jag reda på att vägen mot toppen har kostat henne mycket. För mycket...

Som vanligt skriver Kinsella på ett väldigt lättläst och underhållande sätt med mycket humor och stundom väldigt känslosamt. En perfekt bok för sträckläsning under kyliga vinterdagar! /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards