jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 1 september 2010

Av Jenny och Jon Sjöberg - 1 september 2010 21:28

HLR står för hjärt- och lungräddning, och det var vad jag fick lära mig igår. K3:s sjukvårdare utbildade mig och mina arbetskollegor i att rädda livet på någon som varken andas eller har puls.

  

Till vår hjälp hade vi ett antal verklighetstrogna dockor att öva både mun mot mun-metoden samt hjärtkompressioner på.

               

Vi fick dessutom lära oss att hantera en hjärtstartare, så kallad AED (Automatisk Extern Defibrillator), som blir allt vanligare på arbetsplatser och på offentliga platser. Så här kan skylten för en hjärtstartare se ut (det finns dock varianter):

Det var en lärorik utbildning som många fler borde få chansen att gå. Hjärtstartaren var inte alls svår att lära sig, och med en sådan ökar chanserna att överleva dramatiskt för den som drabbats av ett hjärtstopp. /Jon

Av Jenny och Jon Sjöberg - 1 september 2010 10:42

På förmiddagen tog jag och Nalle en promenad i skogen. Det känns i luften att hösten är på väg. Men blir dagarna lika fina som den här så gör det ingenting alls. /Jenny

   


Av Jenny och Jon Sjöberg - 1 september 2010 08:54

Jag brukar kika in på skönhetsbloggen Beauty by Tanci och ta del av alla bra tips. (Det var där jag hittade min lila mascara.) Och nu har jag gått och vunnit en palett från E.L.F med Tancis favoritfärger. Jippi! Spännande och roligt. /Jenny

  

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards